you-asked-meditation_1.jpg

A Time magazin októberi számának „You Asked” / „Te kérdezted” című rovatában egy érdekes kérdést vetettek fel, jelesül annak próbáltak utána járni, hogy „valóban megéri-e meditálni?”. Hovatovább maga a rovat vezetője, Markham Heid az alábbi egyszerű válasszal kezdte: „Teljes mértékben! Itt van, hogy miért!”

Több különböző technika és meditációs módszer tisztázása után a cikk kifejti, hogy mi a meditáció általános mechanizmusa. Egy olyan folyamatról van szó, amely során kimagasló előnyök származnak az egyes összpontosított agyi központok „összjátékából”; valamint egy sor olyan struktúra is bekapcsolódik a „rendszerbe”, amely az érzelmek kezeléséért, a stressz- és relaxáló-hormonok kibocsátásáért felel.

A fentieket Dr. Andrew Newberg neurológus professzor szavai is alátámasztják (ő a Thomas Jefferson Kórház professzora és szerzője a Words Can Change Your Brain című munkának). Dr. Newberg szerint a meditációnak „van egy lágyító hatása”, amely az érzelmi reakciókban mutatkozik meg. A kutató magyarázata szerint csakúgy, mint a súlyemelés során a nehezebb terhek erősítik az izmokat, a meditáció úgy tűnik, hogy felerősíti azt a képességet, ahogyan megküzdünk az élet érzelmi terheivel. A meditáció stressz-csillapító hatásának köszönhetően jobb közérzetet eredményez, csökken a szívbetegség, álmatlanság és a depresszió.

„Alapvetően, a meditáció segít az agynak, hogy kikapcsoljon a saját módján” – tette hozzá Dr. Judson Brewer, a Yale School of Medicine pszichiátere.

A bejegyzés trackback címe:

http://meditacio.blog.hu/api/trackback/id/tr526886425

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.