A most útjára induló sorozatomban a Transzcendentális Meditációt ajánló - és saját orvosi praxisukban alkalmazó - szakorvosokat mutatok be. Elsőként Dr. Jim Brooksot.

jim_brooks.jpgA 62 éves Dr. Jim Brooks 1977-ben szerezte orvosi diplomáját a detroiti Wayne State University School of Medicineben. Dr. Brooks pszichiátriára szakosodott orvos, jelenleg Délkelet-Iowában praxizál. Dr. Jim Brooks azon orvosok közé tartozik, akik integrálták a keleti természetgyógyászati rendszereket – mint kiegészítő terápiát – az orvosi gyakorlatukba, így Jim doktor a Maharishi Ájurvédán kívül a klasszikus kínai „öt elem” akupunkturát is alkalmazza. A Maharishi Ájurvédát 30 éve használja a gyógyításban. 1996-ban adta ki „A hosszú élet és a teljes egészség ájurvédikus titkai” című könyvét, 1985-ben tanulmányt publikált Journal of Counseling and Development szakfolyóiratban a PTSD-től (poszt-traumatikus stessz-szindrómától) szenvedő, a vietnámi háborúban részt vett veteránok Transzcendentális Meditáció általi kezeléséről.

Dr. Brooks a munkahelyi és az otthoni stressz kiváltotta idegesség kezelése kapcsán a következőket nyilatkozta: „Az amerikaiak mintegy 20 százaléka szenved szorongásos zavarban. A stresszhatás akkor keletkezik, ha egy személy nem tud megbirkózni a vele szemben állított követelményeknek, ennek következtében az emberek sajátos módokon „gyógyítják” önmagukat: túlevéssel, televíziózással, alkohollal, cigarettával, gyógyszerekkel és a kávéfogyasztás is gyakori példa. E tevékenységgel a stresszhatás ördögi körébe kerülnek. A Transzcendentális Meditáció már rövid távon csökkenti a stressz eme ördögi körhatását. A TM-technikát naponta kétszer húsz percig gyakorló személy miközben kényelmesen csukott szemmel ül egy székben, megtapasztalja az elméje egyre csendesebb, ellazultabb állapotait. Az elme és a gondolkodási folyamat lecsendesedésének állapotához a „pihenő éberség” társul, így a test mélyen pihen, ám eközben az elme teljesen éber marad. A mélypihenés következtében feloldódik a stressz. Ez a magyarázata annak, hogy a TM-et gyakorló személyek kevesebb stresszhatásról, és munkahelyi nyomásról számolnak be”.

Dr. Jim Brooks hangsúlyozza, hogy a TM-et a súlyosabb szorongásos állapottal szembesülő emberek is könnyedén gyakorolhatják, mivel a „Transzcendentális Meditáció gyakorlása könnyű, így nem igényel semmilyen erőfeszítést”. „A Journal of Clinical Psychology szakfolyóiratban megjelent egy átfogó kutatási eredmény, mely szerint a Transzcendentális Meditáció a stresszcsökkentés terén kétszer hatékonyabbnak bizonyult, mint más relaxációs technikák, köztük a progresszív izomlazítás, az EMG biofeedback, a Herbert Benson-féle Relaxációs Válasz” – nyilatkozta Dr. Brooks. A pszichiátriai szakorvos a rendkívül elfoglalt embereknek is javasolja a Transzcendentális Meditáció gyakorlását, mivel – ahogy fogalmaz – „az elegendő pihenés növeli az energiaszintet, integrálja az elmét és a testet. A meditációhoz szükséges napi csekély időbefektetés megtérül”.

--
A Dr. Jim Brooks által javasolt Transzcendentális Meditáció erőfeszítés-mentes, egyszerű módszerével két díjmentes előadás keretében lehet megismerkedni, az előadások időpontjáról, helyszínéről a tm-tanfolyam.hu címen lehet érdeklődni.

A bejegyzés trackback címe:

https://meditacio.blog.hu/api/trackback/id/tr205314559

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.