NancyLonsdorf_Large.jpgDr. Nancy Lonsdorf mint a hölgyek egészségügyi problémai szakosodott orvos – orvosi diplomáját a Johns Hopkins School of Medicineben, míg pszichiátriai rezidensi szakképesítését a Stanford Universityn szerezte meg. 1986 óta több mint 10 ezer beteget kezelt. A The Ageless Woman: Natural Health and Beauty After Forty, és a Woman’s Best Medicine for Menopause: Your Personal Guide to Radiant Good Health c. bestseller-könyvek szerzője. Lonsdorf doktornő számos egészségügyi intézményben tartott előadásokat, illetve olyan magazinokban szerepelt szakértőként, mint a The Washingtonian, a Redbook, a Yoga Journal, a Natural Health, az Alternative Medicine and Vegetarian Times. Emellett olyan televízió- és rádió-csatornák készítettek vele interjút, mint a CNN, a National Public Radio, a Voice of America, a The Phil Donahue Show és a Geraldo Rivera. A Chicago Tribune „az ország egyik legjelentősebb ájurvédikus orvosának” nevezte.

Dr. Nancy Lonsdorf  a menopauza kapcsán feltett kérdésre, miszerint a HRT hormonpótló terápia veszélyes-e, illetve a Transzcendentális Meditáció hogyan képes enyhíteni a menopauza tüneteit, a következőképp válaszolt: „A hormonterápia hatékony a menopauza tüneteinek enyhítésében, ugyanakkor azt is kimutatták, hogy növeli a mellrák kockázatát, valamint az idősebb hölgyek esetén a vérrög-képződés, az agyvérzés és a szívinfarktus előfordulási arányát. A hormonterápiát mint „végső” kezelési módszert alkalmazzák abban az esetben, ha más terápiák nem váltak be. Időközben azonban a hormonpótló terápia elnevezését hormon terápiára változtatták, mivel egyre több kutatás cáfolja azt, hogy a szervezetnek a szüksége lenne a nemi hormonok cseréjére a menopauza után. A „Bioidentical Hormonterápia” egyesek szerint biztonságos hormon-alternatíva, azonban nincs kellően kutatva, így hasonló kockázatokkal járhat az alkalmazása, mint az ismert hormonterápiák esetében. Szerencsére a legtöbb hölgy menopauzás tünetegyütteseinek enyhítésére lehet használni biztonságosabb, természetes módszereket is. Mivel a klimaxos tüneteket – a hőhullámokat, és az alvászavart  – a stressz okozza, a feszültség csökkentése, kezelése segít a tünetek enyhítésében. A Transzcendentális Meditáció gyakorlókon végzett tudományos kutatások igazolták, hogy a TM kétszer hatékonyabban csökkenti a szorongást, mint a vizsgálat tárgyát képző más meditációs és relaxációs módszerek. A TM napi kétszer húsz perces gyakorlása csökkenti a kortizol-, a stresszhormon-szintet, jobb éjszakai alvást eredményez, illetve javítja a kedélyállapotot. Egyes kutatók szerint a kortizol-szint csökkenése elősegíti a szervezet olyan nemi hormon-termelését, mint a progeszteron. A kutatások az előbbieken kívül rámutattak, hogy a Transzcendentális Meditáció rendszeres gyakorlása csökkenti a szívinfarktus kockázatát, valamint a metabolikus szindrómákat, a cukorbetegség előfutárát. A TM segített enyhíteni a hangulatváltozásokat a középkorú hölgybetegeim esetében, illetve azt vettem észre, hogy segít a zökkenőmentes átmenetben. Mindezen okok miatt nagyon ajánlom a Transzcendentális Meditációt alkalmazását a klimax okozta tünetek enyhítése céljából”.

A saját betegpraxisában tapasztaltak vonatkozásában a doktornő a TM kapcsán a következőket nyilatkozta: „Sok betegem arról számolt be, Transzcendentális Meditáció napi rutinként történő alkalmazása nagyobb figyelmet biztosított számukra, így több munkát voltak képesek elvégezni kevesebb idő alatt. Még a legelfoglaltabb emberek is szánnak – amolyan kikapcsolódásként – napi rutinjuk részeként 15-20 percet olyan tevékenységekre, mint a különféle magazinok, hírek olvasása. A TM-re fordított idő az ember csendes „énjére”, „önvalójára” fordított idő, a boldog belső énre szánt elfoglaltság. Kijőve a meditációból, az elme beteljesülten áll készen a napi munkára. A legtöbb páciensem megtalálta az időt a TM-re, és eme időbefektetésük megtérült.”

„Az egészség a kiegyensúlyozott élet eredménye. Egyaránt szükség van a kiegyensúlyozott pihenésre, és az aktivitásra is – így, együtt támogatják egymást. A Transzcendentális Meditáció csökkenti a szorongást, a szívroham és az agyvérzés kockázatát, csökkenti a magas várnyomást és a metabolikus szindrómákat, valamint a daganatos megbetegedések okozta halálozási arányt. Ezek az elmebéli és fiziológiai előnyök a mély nyugalomból erednek. A Transzcendentális Meditáció gyakorlása legalapvetőbb dolog amit tehetünk a minden alapjául szolgáló tudat felelevenítése kapcsán. A kutatások azt mutatták, hogy a TM javítja a társas kapcsolatokat, a mentális fókuszt, az érzelmi egészséget, a munkával való elégedettséget és az általános egészségi állapotot. A tudatosság fejlesztésének e holisztikus módja, a Transzcendentális Meditáció biztosítja az egyensúlyt az élet minden területén. Jobb választás a hosszabb élettartam és a jó egészség, ha valaki nem tett volna eleddig semmit sem e célok érdekében, neki azt ajánlom, hogy sajátítsa el a Transzcendentális Meditációt…” nyilatkozta Dr. Nancy Lonsdorf.

---
A Dr. Nancy Lonsdorf
doktornő által javasolt Transzcendentális Meditáció erőfeszítés-mentes, egyszerű módszerével két díjmentes előadás keretében lehet megismerkedni, az előadások időpontjáról, helyszínéről a tm-tanfolyam.hu címen lehet érdeklődni.

A bejegyzés trackback címe:

https://meditacio.blog.hu/api/trackback/id/tr575341744

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.