A Rikers sziget az Egyesült Államok egyik legnagyobb kiterjedésű börtönkomplexuma, mely közigazgatásilag Bronxhoz tartozik. Egy elszigetelt létesítményről van szó, melyhez pl. csatorna sem vezet biztonsági okokból. A fogvatartottak életkoruknak és elkövetett bűncselekményeik súlyának megfelelő helyre kerülnek elhelyezésre a létesítményben. Kb. 17 ezer állandó „lakosa” van a helynek, a fenntartásához mintegy 1500 alkalmazott munkáját veszik igénybe és a leírások szerint 7 ezer börtönőr végez szolgálatot a szigeten.

rikers1.jpg

A David Lynch Alapítvány négy TM-oktatót kért fel, hogy látogassanak el a Rose M. Singer Centerbe, mely a Rikers szigeten működik. Látogatásuk célja az volt, hogy 2014. július elejétől 20 női fogvatartottnak (változatos súlyú bűncselekmények elkövetői) adják át a Transzcendentális Meditáció technikáját.

„Mióta meditálok, nem vagyok annyira hajlamos a haragra, ami nagyszerű. Utálom, amikor mérges kezdek lenni. Pedig ez indokolt lett volna az elmúlt néhány napban” - meditáló bentlakó.

„A meditáció után mindig kipihentnek, energikusnak és nyugodtnak érzem magamat. Gondolataim nyugalmat és boldog emlékeket hoznak vissza a múltamból, amikor még fiatalabb voltam” - meditáló elítélt.

„Az igények itt változatosak” - mondta el Phil Terwie, a Workforce Development at NYC Department of Correction igazgatója. „A TM módszerének felajánlása egy nagyon értékes eszközt adott nekünk, hogy a szabadult elítéltek rendkívüli stresszel járó társadalomba való visszailleszkedését segítsük, gondolok itt az élet számos területére, az álláskeresésre, de önmagában a társadalomba való újbóli integrációra”.

Phil Terwie pozitív érzései a módszerrel kapcsolatban helyesnek bizonyultak. Mind a 20 helyre jelentkezett bentlakó. A TM kurzusok a David Lynch Alapítvány támogatásával valósultak meg, s ennek köszönhetően egy női kezdeményezés indult az útjára a Rikers szigeten.

„A diákok annyira figyelmesek voltak, elismerték a munkánkat és boldognak látszottak” - nyilatkozott a létesítményben szerzett tapasztalatairól az egyik DLF TM-oktató. „Érezni lehetett a béke és az elégedettség légkörét már az első meditációs alkalom után. Mindannyian mosollyal az arcukon jöttek ki a meditációból. Egy asszony kifejtette: „Ha ezt egész életemben használtam volna, akkor nagyon másképp alakult volna a sorsom”.

jail23q-1-web.jpg

Három hét múlva valamennyi hölgy megjegyezte, hogy valóban jelentős javulást hozott az életükbe a rendszeres TM-gyakorlás. Az egyik, neve elhallgatását kérő nő véleménye szerint: „Én nagyon szeretem, hogy nyugalmat kapok a meditációtól. Ez nagyon hasznos a környezetem számára. Érzem, hogy a pulzusom lassul. Érzem a belső békét, ami a legnagyobb jutalom számomra. Blokkolja azt a sok nem kívánt „mentális szemetet”, teljesen megváltoztatta a szellemiségemet. Tartsuk fenn ezt a fantasztikus munkát!”

„Ez sokkal több, mint amire számítottam. Sokkal megfontoltabbá és nyugodtabbá váltam ezekben a napokban. Nem befolyásolják a többiek a hangulatomat, mint korábban. Ha mégsem tetszene nekem valami, akkor is rendben vagyok” - meditáló bentlakó.

Egy másik meditáló rab így nyilatkozott a módszerről: „Mielőtt elkezdtem volna gyakorolni a TM-et, nagyon el voltam veszve, stresszes és dühös voltam. Folyamatosan hibáztattam magam amiatt, amit az életemmel tettem. A meditáció sokkal nyitottabbá tett az életre is és tudom, hogy ez kell a mindennapi küzdelmekhez. Ez egy ajándék, egy titkos hely, ami elvezet a pihenéshez és az örömhöz. Köszönöm szépen!”

„Én elengedem magam ezzel a kis „cuccal”. Éjjel, amikor nem tudok aludni, amikor az emberek sikoltoznak, én elkezdek meditálni. Hosszú ideje nem éreztem ilyen jót, ez jó és tisztába kerültem magammal általa. Csak ajánlani tudom bárkinek. Én továbbra is élni fogok vele, amíg meg nem halok” - tette hozzá egy harmadik asszony.

„A TM legfontosabb előnyének azt tartom, hogy képessé tesz világosabban gondolkodni és azokban az időkben is egyértelműen segít, amikor hosszú távú célokat kell szem előtt tartani és azt, hogy hogyan lehet ezeket elérni. Azt is megtanultam, hogy legyek toleránsabb azokkal az emberekkel, helyekkel és dolgokkal, melyek körülvesznek.”

A négy hetes TM-tanfolyam végeztével a TM-tanárok, a fogvatartottak és a személyzet között mély tisztelet, megértés született.

Az egyik közreműködő TM-tanár elmondása szerint: „Ez volt az egyik leginkább szükségszerű kurzus, melyet valaha is tartottam, szükségessége nyilvánvaló volt. Mostantól ezeknek a nőknek az egész további életükben jelen lesz a TM.” Rachel Katz TM-oktató szerint: „A hangulat nagyon nyomasztó és erős a szigeten, de érződik a melegség is a nőkben, a vágy, hogy meggyógyuljanak, s megtalálják a békét és a nyugalmat.”

A DLF tanárok a Rikers szigetről való visszatérésük után rendszeres nyomon-követési találkozókkal segítik a meditáló fogvatartottakat. Az ilyen és ehhez hasonló programok elindítását egyre erősebben támogatják az Egyesült Államokban.

„Mindenki élvezte a TM tapasztalatokat” - mondta el Phil Terwie. „Kétségtelen, hogy hasznos lenne a Transzcendentális Meditációt megtanítani a többi fogvatartottnak is a szigeten. A kihívást jelenleg pusztán a logisztika jelenti, de reméljük, hogy mihamarabb megtaláljuk a megoldást.”

Cikkajánló: Meditáló bűnözők - Transzcendentális Meditáció a börtönökben
Díjmentes TM-előadások: TM-tanfolyam.hu

A bejegyzés trackback címe:

https://meditacio.blog.hu/api/trackback/id/tr406688367

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása