quit-smoking-meditation-practice.jpgA dohánytermékekben található nikotin zavarja az idegsejtek közötti információáramlást, melynek következtében átmenetileg enyhül a kellemetlen érzések gondolatok kínzó hatása. A dohányzásról való leszokás rendkívül hasznos lenne, de hogyan kellene csinálni?

Figyelembe véve a dohányzás egészségre gyakorolt káros hatásait, nagyon fontos, hogy egy jobb módszert találjunk a stressz kezelésére. Tudományos kutatások kimutatták, hogy a dohányzásról való leszokás az esetek döntő többségében természetes következménye a Transzcendentális Meditáció gyakorlásának.

A TM egy egyszerű, természetes és könnyed mentális technika, melyet naponta, kétszer 20 percig gyakorlunk. Az elsajátítása sem jelent nehézséget, képzett tanár segítségével alkalmanként 1-2 óra alatt, 4 találkozás során lehetséges, ezt követően már csak az élvezetes gyakorlás van hátra.

A Transzcendentális Meditáció technikája kifejezetten segít az embereknek, hogy támogatásával legyőzzék a nikotin függőséget. A TM mintegy áldásos velejárója az, hogy a rendszeres gyakorlás kapcsán egyre csökken a vágy a cigaretta iránt, míg végül természetesen vezet a folyamat abba az irányba, hogy már nincsen szükség a nikotinra a stressz csökkentése érdekében.

A Transzcendentális Meditáció hatásai a dohányosok összességére olyan tekintetben hat, hogy a stressz mértéke jelentősen lecsökken, a stresszel való megküzdés egyre hatékonyabb lesz és a rendszeresen meditálók drámai többsége végleg búcsút int a cigarettának.

dohanyzas-meditacio.png
A grafikon a dohányzásról való leszokással kapcsolatos eredményeket taglalja a Transzcendentális Meditáció rendszeres gyakorlásának eredményeként, összehasonlítva más leszoktató programokkal.

 

Az ún. meta-analízises kísérletekkel összekapcsolt programok célja, hogy a dohányzásról való leszokást segítsék elő. Ebben a témában többféle terápiás módszert és a Transzcendentális Meditáció eredményeit vetik össze. A TM-et gyakorlóknál ezekben az összehasonlításokban kétszer-ötször komolyabb leszokási arányt mértek, mint más terápiák alanyainál.

Az egyik tanulmány azt is bebizonyította, hogy dohányos emberek jelentős többségének nem titkolt célja a Transzcendentális Meditáció módszerének elsajátításával (többek között) az, hogy leszokjanak a cigarettázásról.

A leszokás aránya, az elfogyasztott számú dohánytermék csökkenés (a legalább napi 5 szál cigarettát fogyasztók esetében) idővel magasabb volt azon személyek csoportjában, akik rendszeresen gyakorolják a Transzcendentális Meditációt.

dohanyzas-meditacio2.pngA grafikon a Transzcendentális Meditációt két éve rendszeresen (bal oldali ábra), illetve rendszertelenül (középső ábra) gyakorló, dohányos személyek adatait mutatja a dohányzásról való lemondás kapcsán.

A bejegyzés trackback címe:

https://meditacio.blog.hu/api/trackback/id/tr716694195

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.