Minden nő életében vannak olyan korszakok, amikor elkötelezetten meg akarják változtatni a külsejüket. A „cél” ilyenkor gyakran közelít a szupermodellek testéhez. Mégis egy hétköznapi életet élő lányon, asszonyon óriási a teher, melyet a „tökéletes nő” képe jelent. Ezekkel az ideálokkal naponta bombáznak bennünket: magazinok, tv-műsorok, az internet.

A dél-afrikai Tanell Pretorius, és a brazil származású Raquel Zimmerman elmondják, hogy a Transzcendentális Meditáció segített nekik felfedezni belső boldogságukat és szépségük igazi gyökereit. A TM egyfajta egyensúlyt teremtett életükben, melyhez kapcsolódó élményeiket szeretnék megosztani másokkal is.

Terhek és állandó önvizsgálat

0a01_1.jpgTanell Pretorius főiskolai tanulmányait szakította félbe, hogy Londonban kezdhessen modell karrierbe, amely nem kisebb megbízásokkal járt, mint munka a Sony PlayStationnél; a Marks and Spencernél, de a legendás brit fotós, Rankin is készít vele fotókat.

„A televíziós munka igazán szórakoztató volt”- mondja. „Legtöbbször hajnali öt órakor érkezel a stúdióba, ahol több tucat ember dolgozik a világításon, tervezők rohangálnak mindenfelé, gyakran úgy éreztem magam abban a környezetben, mint egy hős.”

A TV-s modellkedés komoly munka, ahol van, hogy „csak” délután háromig, de gyakran este kilencig is bent kell lenni; nagy a nyomás a modelleken, akiknek egész álló nap a legjobb formájukat kell nyújtaniuk.

„A modell szakma úgy tekint a testre, mint egy termékre. Mint modell elkezdtem furcsa viselkedési és étkezési szokásokat fejleszteni magamnak. Ez az egész rendkívül kimerített, sokat sérültem lelkileg. Ez az állapot akkor szűnt meg, amikor felfedeztem a Transzcendentális Meditációt.”

Tanell elmondása szerint egész életében keresett valamit, ami segítségére lehet abban, hogy jobb modell váljon belőle. Aztán rábukkant a TM-re, ami megadta neki azt, amit mindig is keresett.

„Amikor elkezdtem a TM-technikát, rögtön éreztem, hogy ez hiányzott az életemből. Az életem részévé vált azonnal, ami teljességet ad nekem, és ez csodálatos érzés. Elkezdtem érezni önmagammal egy igazán mély kapcsolatot, sokkal jobban kezdtem el kapcsolódni testem valamennyi sejtjéhez, tisztán láttam belső igényeimet. Még makacs sportsérüléseim is rohamos ütemben gyógyulni kezdtek.”

Ezen a ponton döntött úgy Tanell, hogy elhagyja a főállású modellkedést és elhatározta, hogy ő is tanulni szeretne a Maharishi University of Management intézményében, Fairfieldben. Friss diplomásként egyszerre szerzett képesítést média és kommunikáció szakon, valamint wellness tanácsadóként. Azt tervezi, hogy maximálisan kihasználja képességeit, írásba kezd, ahol egészségügyi, jóga és fitnesszel kapcsolatos tanácsokat is ad a nőknek.

„Szeretnék segíteni a nőtársaimnak, hogy jobban megismerjék magukat, hogy merjenek döntéseket hozni testüket és intuícióikat érintő területeken is. Fontos, hogy ezeket a döntéseket belső elhatározásuk által vezérelve tegyék meg; ne magazinok és cikkek mondják meg, hogy mit tegyenek vagy épp, mit ne.”

Raquel Zimmerman szupermodell, aki komoly elismeréseket söpört be a divatszakmában, maga is úgy érezte, hogy valami hiányzik az életéből.

„Ez egy buta dolog” - kezdi Raquel. „A modellek csak azt értékelik, hogy hogyan néznek ki. Kezdtem úgy érezni, hogy emberként már nem is igazán számít, ami bennem van. Amikor ezt látja egy csomó fiatal lány, nagyon sokszor olyan sovánnyá szeretnének válni, mint a modellek, ez pedig evészavarokhoz vezet. Olyan ez, mint egy rögeszme. Majd egy idő után sokan felismerik, hogy mindez cseppet sem számít. Az számít, ami bennünk van.”

Raquel a TM-technika gyakorlásának első heteiben változást észlelt addigi gondolkodási mintájában. „Emlékszem, hogy amikor elkezdtem meditálni, olyan volt, mintha ébresztőt fújtak volna az agyamban. Hirtelen, már a meditáció első hetében át akartam szervezni az egész addigi életemet, a személyes tárgyaimat, mindent. Olyan érzés volt, mintha felkapcsoltak volna az agyamban egy kapcsolót.”

Négy hónap után leszokott a dohányzásról is: „A Transzcendentális Meditáció megváltoztatta az életmódomat egy év alatt” - emlékszik vissza. „Már a dohányzásról való leszokás is megváltoztatta a modell karrieremet, hisz korábban azt hittem, hogy ettől vagyok vékony. Büszke vagyok, hogy sikerült leszoknom a dohányzásról és vigyázok magamra.”

936full-raquel-zimmermann.jpg

Raquel a személyes tapasztalataival kapcsolatban beszámol arról is, hogy a hosszú órákig tartó repülőutak sem fárasztják le annyira, mint korábban. Elmúltak korábbi frusztrációi. „Kapsz egy szállodai szobát, ahol leülsz meditálni és ott, abban a pillanatban magával ragad a béke és nem számít, hogy hol vagy, te a paradicsomban érzed magad.”

Raquel úgy véli, hogy a TM módszere segíthet a mai nőkön, mert legtöbbjük komoly mértékű stressztől szenved és rendkívül mozgalmas életet él, óriási a felelősségük a család és karrier területén.

„Azt hiszem, hogy a TM segíthet nekik, hogy elengedjék a stresszt. Ez a csendre szánt idő feloldja a gondokat és a feszültségeket, minden kihívás és probléma feloldódik a segítségével. A megoldás érdekében ezt a „stressz-gyilkost” jó lenne minden nőnek megtanulnia.”

Tanell is üzent a fiataloknak a riport során: „A Transzcendentális Meditáció technikája olyan felszabadító érzést ad, hogy általa megtapasztalhatod az élet igazi nagyságát, megtalálhatod magadban, hogy milyen igazán nagy dolog embernek lenni. Nem veszel el többé az apró dolgok sűrűjében.”

Díjmentes Transzcendentális Meditáció előadások: TM-tanfolyam.hu

A bejegyzés trackback címe:

https://meditacio.blog.hu/api/trackback/id/tr426756013

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása